18 decembrie 2006

M-am angajat

Asa cum dadeam de inteles si pe blogul meu, de 3 saptamani m-am angajat, dar pana acum n-am apucat sa scriu aici mai multe detalii. Cum chiar m-am angajat, nu pot da atat de multe detalii despre post precum as fi dat daca il refuzam, dar pt cei curiosi...

M-am angajat la UTI Systems, firma din UTI Grup, la Divizia de Sisteme de Securitate si Militare. Postul se numeste Product Manager, pe partea de supraveghere video, CCTV. In principal trebuie sa cunosc bine aparatura (camere video, inregistratoare, etc) si sa-mi dau cu parerea daca o anume camera e mai potrivita pt un sistem anume, sau nu, sa dau cu parerea despre cum ar trebui sa arate un anume sistem de securitate in functie de ce vrea clientul, lucrez la elaborarea ofertelor, relatia cu furnizorii din strainatate, etc. O sa mi se dea un laptop, un telefon, sper si la o masina candva. Munca e de birou, nu montez nimic, nu programez nimic, doar trebuie sa fiu informat si sa-mi ajut sefii, care se ocupa de relatia cu clientii, eu trebuind sa fiu priceput pe partea tehnica ca sa recomand una sau alta.

Sediul acesta este in Pantelimon, pe Bld. Chisinau. Oamenii sunt ok, colegii sunt prietenosi, atmosfera e ok. Nu se cere sa vin la costum. M-a cam enervat la inceput ca trebuie sa le zic pe numele mic la toti, indiferent de ce varsta sau post ar avea, de parca politetea si respectul ar fi ceva de care sa te feresti, dar asta e, ma obisnuiesc.

Cat despre procesul de angajare in sine, a fost rapid, parca prea rapid. Intr-o vineri m-au sunat sa vin marti sau miercuri la interviu. Acesta s-a desfasurat cu un sef mai mare, si cu o domnisoara de la Resurse Umane. Mi s-au zis cateva despre companie, seful mi-a explicat un pic despre organizarea diviziei, si cam ce presupune postul meu. Am fost intrebat, pe scurt, ce am facut intr-un post anterior intr-o firma la care am lucrat cateva luni in facultate (intamplator si acolo tot cam acelasi lucru il faceam, ma jucam cu aparatura), de ce am ales sa fac masterul la ASE si nu tot la Electronica, daca vreau un post in care sa avansez sau nu (de parca ar zice cineva ca nu). Cam atatea, a fost de maxim 30 de minute totul. Eu zic ca m-am descurcat ok, le-am zis cinstit ce stiu sa fac si mai ales ce nu stiu, ca sa nu ajung dupa aia intr-o situatie in care sa mi se ceara sa fac ceva ce chiar habar nu am (de ex programare sau circuite electronice sau dracii din astea). M-au mai intrebat ce salariu doresc si le-am zis cifra standard pe care eu o doresc, in conditiile in care nu stiu totusi multe chestii si nici experienta nu am.

Dupa 2-3 zile, m-au sunat sa-mi spuna ca a fost ok, vor sa ma angajeze, si sa vin luni sa-mi spuna ce-mi ofera. Mi-au oferit exact salariul pe care l-am vrut si eu (acum ma gandesc ca poate trebuia sa zic mai mult, poate dadeau). Din 6 in 6 luni e posibilitate de prime si mariri. Zilele libere sunt cele pe care le da si statul in mod normal. Orele suplimentare nu se platesc, din pacate. Se dau bonuri de masa. Programul e de la 8:30 la 17:30, cu o ora pauza de masa in centrul zilei.

Am acceptat, mi-au trimis lista cu acte pe care sa le aduc, am semnat tot felul de declaratii si contracte, am facut protectia muncii, am facut analize medicale, si cam asta e... deja de 3 saptamani lucrez, e ok, nu ma plang.

Ce m-a mirat e ca nu au fost deloc teste. Nici de cunostinte, nici de engleza (de ex din primele zile am vorbit cu niste nemti, dar nu verificase nimeni inainte daca stiu engleza asa cum am scris in CV), nici psihologic nici nimic. Practic a durat o saptamana si ceva toata angajarea, timp in care am fost doar de 2 ori la sediul lor, prima oara la interviu, apoi ca sa-mi spuna ce-mi ofera. CV-ul il depusesem la UTI la targul Angajatori de Top, de la Sala Palatului, cu vreo luna inainte.

- nwradu

12 comentarii:

Stefan Manea (fanel) said...

Felicitari....Mult succes in ceea ce faci.

Anonim said...

Si pana la urma ce salariu ai?
Stiam ca astia de la UTI platesc prost...

nwradu said...

Pai nu pot sa spun, ca am semnat o gramada de acte de confidentialitate, mai ales ca lucrez pt Divizia Sisteme de Securitate si Militare. Daca nu m-ar fi angajat, ziceam cat mi-au propus...

E suficient sa zic ca mi-au dat cat am vrut eu, nu mult dar nici putin pt o persoana cam fara experienta si practic absolvent. In plus am bonuri de masa, telefon mobil, un laptop... e ok. Nu te gandi la salarii mai mari decat e normal, sa zicem.

Ahilosu said...

UTI e frima buna, o stiu ca avea sediul pe langa mine. acum a fost demolat dar vad ca se face altul. Firma ce s-a dezvoltat mult in ultimii ani. E de perspectiva si sunt destul de sigur ca vei avansa foarte repede. Succes.

Sorin said...

Iti doresc sa-ti placa treaba pe care o ai de facut si sa avansezi repede!

nwradu said...

UTI e un holding de 64 de firme, au o gramada de sedii in Bucuresti si tara, si detin printre altele si Cobra Security, lucreaza cu armata, aeronautica, transporturi, Cernavoda, lanturile comerciale, banci, institutii, constructii, postul tv U, ma rog, o gramada de contracte in cam toate domeniile. De ex acolo in Vasile Lascar unde s-a demolat sediul ala, mai sunt inca 2 in vecinatate.

Va multumesc pentru urari!

Anonim said...

Succes in cariera!
UTI este o companie in care poti urca si in care vei gasi multe satisfactii!

Anonim said...

si cum iti mai merge? esti tot acolo?

Anonim said...

lucrez in vanzari de ceva timp dar nu e domeniul meu si as vrea sa ma reorientez. ma chinui si eu cu intervurile si nu sunt buna pt cei mari dar, se pare, supracalificata pt cei mici. am vrut sa remarc o oarecera asemanare intre modul in care a decurs anagajarea si modul in care se face o vanzare, in general. Dom'le, care vrea sa cumpere nu sta mult pe ganduri. nu tb sa trag de el. ii dau detalii si el zice "da" fara sa se uite la pretz. cred ca ar trebui sa ne punem un semn de intrebare cu astia fitzosi care ne dau teste peste teste si in final angajeaza om din interior(cum am patzit la P&G)

Anonim said...

still la ei? daca ma intrebi pe mine dai prea multe detalii pentru cineva care a semnat contracte de confidentialitate.

Pe scurt, am lucrat si eu la ei si procesul de recrutare a constat din 2 teste + 2 interviuri (fara teste psihologice, insa teste profesionale serioase), plus o perioada de proba si le-am trecut pe toate. Ma mira felul in care ai fost angajat, dar tot ce e posibil.

Am plecat dupa 5 luni pentru ca nu mi s-a parut un loc de munca atat de extraordinar de bun anymore, salariul nu era grozav si mediul poate nu atat de prietenos.

Dai cam multe detalii despre afacerile lor, oricum e un fel de reclama si asta? Nu suna extradordinar de bine totul, mai cititi ce scriu si altii pe alte bloguri. Mai mult de-atat nu vreau sa comentez.

Anonim said...

Hmmm...UTI! Din pacate stiu destule despre UTI... Lucrez in acelasi domeniu si am cunoscuti care au lucrat la ei. Salariile fiind de mizerie pentru acest domeniu, cei mai buni si seriosi meseriasi le-au plecat. A mai ramas doar faima firmei si-atat. E o firma care se duce la vale, in opinia mea, din cauza politicilor de salarizare si recompensare.

test said...

test