06 februarie 2007

880 de lei

Noul contract colectiv de munca spune ca angajatii cu studii superioare nu vor putea fi platiti cu mai putin de 880 de lei brut. Foarte bine, doar ca apare si conditia ca acest salariu minim este valabil pt angajatii cu studii superioare care ocupa un post pt care se cer studii superioare. Cu alte cuvinte daca ai facut o facultate, dar situatia slujbelor din Romania fiind cea "care este", n-ai gasit de munca si poate intinzi cabluri pe stalpi, impachetezi shaorma la McDonald's, esti vanzatoare, secretara sau orice alt post pt care nu se specifica necesitatea studiilor superioare, tot poti fi platit cu mai putin de 880 de lei. Iar in rest, probabil ca oricum aveai salariu mai mare de atat.

Articolul din Hotnews
(unde gasiti atasat si contractul colectiv de munca la nivel national) cuprinde si o faza amuzanta:

" Este o adevarat lovitura pentru noi. Pana acum, chiar si celor cu studii superioare le facusem carte de munca cu salariul minim, de 390 de lei, iar restul de salariu il plateam prin firma sau prin contracte de drepturi de autor. Acum nu stiu cum voi putea plati salariul de 880 de lei si toate impozitele”, a declarat pentru HotNews.ro Mihai Feleaga, patronul unei firme de publicitate.

El are in acest moment sapte angajati cu studii superioare, toti avand pe cartea de munca salariul minim pe economie. "Am inceput deja negocierile cu eu pentru a le face un nou contract de munca pe jumatate de norma. Altfel, nu stiu cum pot rezolva situatia”, mai spune Feleaga.


Stiu eu cum se poate rezolva situatia: dandu-le oamenilor salariul real si in cartea de munca, pt a putea beneficia de o pensie ok si alte drepturi mai incolo, si platind statului impozitele cuvenite. Sau macar daca nu o faci, nu te plange in interviuri ca vai ce bulangiu e statul.

3 comentarii:

Anonim said...

o opinie pertinenta, dupa parerea mea:

http://cariera.weblog.ro:80/2007-02-06/124747/Ierarhizarea-impusa-a-salariilor-minime.html

Anonim said...

Acuma, or avea si angajatorii dreptate, in privinta taxelor si impozitelor pe care le au de platit pentru a da salariatului 9 bulioane pe cartea de munca. In loc sa reinvestesti, tre sa ii dai statului pe biruri. Asta a fost primul meu gand, auzind de noua prevedere.

Dar, dupa ce am gandit si am baut la tutun, mi-am adus aminte cati dintre patronii pe care ii cunosc au o neasemuita dorinta de a investi in capital uman, in mijloace fixe, in comunitate, si cati dintre ei stau cu ochii pe revistele glossy (SIC!) de auto-moto, asteptand sa apara un model "tare" si la porse-romania-bucuresti-nord, sa se sparga in figuri la amarashteni. Asa ca, bine va face oamenii de afaceri ai lu' peshte care in afara de factura smare lucru... sa platiti! Si fraieri or fi aia sa mai accepte sa fie tratati cu c...rul avand juma' de norma trecuta in contractul de munca, sau, un caz hilar, al unei bune prietene, care semneaza ca ia 8.900 dar in realitate ia doar 8000! Trezirea, Romania!

Anonim said...

Cineva ma intreaba de preferinte salariale, cat as putea sa cer pt juma de norma la operare site? Am studii de scurta durata, in domeniu.